Faceți căutări pe acest blog

luni, 12 octombrie 2015

CURSA VIETII: Capitolul 1: PREGATIREA

Totul a inceput pe 27 iulie, cand, zabovind putin pe internet, mi-am aplecat atentia peste anumite site-uri cu tematica IRONMAN. 
Dintr-una in alta mi-am descoperit primul antrenor personal pentru alergare https://my.asics.com . In momentul in care se face inregistrarea, esti intrebat care iti este obiectivul. Eu l-am transmis pe al meu http://bucharest-marathon.com , doar ca programul de antrenament imi permitea accesul la primul marathon incepand cu data de 19 octombrie 2015. Nu am putut nici cum sa pacalesc site-ul (stiau ei ce stiau ca nu este suficient timp de antrenament), dar inventiv din fire, am inceput activitatea sarind peste primele 2 saptamani.  Pana in momentul respectiv distanta maxima alergata a fost de 5km in aproximativ 25 de minute.

PREGATIREA FIZICA
Antrenamentele le faceam in general seara, in jurul orelor 22:00, motivul fiind temperatura mai scazuta din acea perioada. Locul de antrenament a fost “in jurul blocului”(cine spune ca nu are unde sa alerge, ca nu are timp sau ca trebuie sa foloseasca alte mijloace sa ajunga in cel mai apropiat parc, locul mai sus mentionat va fi intotdeauna acolo pentru ei). Cu ajutorul gps-ului am stabilit o “tura” de 637m pe care o parcurgeam de cate ori era nevoie in asa fel incat sa-mi ating telul din antrenament.
Primele antrenamente, primele dureri, primele bataturi, primele senzatii de “cine m-a pus sa fac asta?”. Si au continuat pana mi-au intrat in obisnuinta. Durerea a devenit o stare cu care puteam sa convietuiesc, bataturile nu mai apareau pentru ca pielea se intarea in zonele repective si raspunsul la intrebarea anterioara era de fiecare data “EU ! si trebuie sa duc la bun sfarsit ce mi-am propus”.
5km, 8km, 5km, 10km, 7km, 12km (si asa mai departe, pentru programul complet va stau la dispozitie) cu diferiti timpi, pace si intensitati in functie de ce imi transmitea "antrenorul" sa fac. In total, pana la ora cursei am alergat 252km in cele 24 de sesiuni cu un pace mediu de 5,05 min/km. “Antrenorul” mi-a transmis ca in ziua cursei voi putea termina maratonul sub 4 ore (am reusit sau nu, veti vedea in capitolul urmator).
Am fost un elev ascultator? Bineinteles ca nu, avand la baza mentalitatea romaneasca; “pai ce, eu sunt mai prost? Ma invata asta pe mine?” am cam fentat  cateva antrenamente, dar in proportie de 80% am respectat ce mi s-a transmis.
O sesiune foarte importanta in pregatirea pentru marathon a fost participarea la http://www.runfest.ro/node?event=baneasa la proba de semimaraton pe 20 septembrie 2015, care, de altfel a fost si prima mea participare la un eveniment de alergare. Am terminat proba in 1.46.15 in primii 50 din cei aproximativ 200 de participanti, ceea ce m-a impulsionat foarte mult la ce urma in 2 saptamani.
Am intrat in linie dreapta. Dupa 3 zile de recuperare am reluat antrenamentele,. simtind totusi putina uzura la nivel muscular dupa evenimentul anterior. De aceasta data le faceam la ora cursei auzind undeva ca “e bine sa te antrenezi in conditiile cursei la care vrei sa participi”. Totul a decurs normal pana la ultimul antrenament (6km cu diferite intensitati pe 2octombrie2015), cand, din cauza unei incalziri superficiale am simtit dureri puternice la coapsa dreapta. “Asta e, trebuie sa ma obisnuiesc si cu asta.”mi-am zis si am continuat. Vineri si sambata m-am relaxat incercand sa detensionez zona dureroasa.

ALIMENTATIA
In ceea ce priveste alimentia si hidratarea nu pot spune ca am facut ceva diferit fata de perioada anterioara, doar ca am tinut cont de cateva aspecte. In primul rand am baut mai multa apa (cel putin 3-5l pe zi), am redus consumul de alcool (da! si berea e alcool :D), in ultimile 3 saptamani pot spune ca a fost inexistent, am mancat mai multe fructe si legume, am redus aportul de carne, in ultima saptamana a fost inexistent in alimentatia mea, am mancat multa miere, multe seminte (nu in fata blocului sau pe stadion :D). Pot spune ca in toata aceasta perioada m-am simtit foarte bine din punct de vedere energetic datorita micilor schimbari.
Mi-am propus ca PRIMUL MARATON sa fie terminat fara niciun fel de hop-uri (vitamine, sustinatoare pentru efort, isotonice, adjuvante alimentare). Totul trebuie sa fie natural, ceea ce a si fost.

MOTIVAREA
Partea de motivare a fost o coroborare a anumitor elemente interne si externe pentru a reusi ce mi-am propus.
Motivatia interna a fost constituita de sesiunile zilnice de rugaciune si multumire lui DUMNEZEU si de meditatie de aproximativ 30 de minute in zilele premergatoare antrenamentelor.
In ceea ce priveste motivatia externa pot spune ca a fost de 2 feluri: cea a oamenilor din jurul meu cu vorbe, afirmatii, incurajari si ganduri pozitive (am puterea de a citi ganduri :D) si o multitudine de filmulete de pe http://www.youtube.com si https://www.ted.com/talks cu diferite tematici motivationale. La acestea s-au adaugat 2 carti pe care le-am citit in aceasta perioada: http://www.elefant.ro/carti/lecturi-motivationale/spiritualitate/cartea-abundentei-169402.html
Tin sa mentionez ca pe tot parcursul antrenamentelor nu am folosit muzica sau alte instrumente de impulsionare de acest gen.


Cam atat despre pregatirea pe care am efectuat-o, povestea continua cu urmatorul capitol: CURSA. 





Pana atunci va doresc SPORT LA SUCCES !!! si traditionalul:






! THINK BIG, ACT SIMPLE !


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu